pohonhijau.com

Ukhuwwah Fillah, Mahabbah Lillah

Aktiviti Kakak, Abang & Adik


"Assalamualaikum..."

"Ni Kak Yuzi ya?" Nora bertanya untuk memastikan.

"Ya, saya." balasku sambil tersenyum.
"Minta maaf la kak, mengganggu akak je tengah hari ni."

"Tak apa. Ni kameranya. Dah lama akak simpankan. A'an tak datang-datang pulak. Risau juga akak simpan lama-lama. Betul kan?" aku menerangkan.

"Betul-betul." Selepas memeriksa ada pelekat tag 'Unit IT Muslimat' di bahagian tepi kamera.

"Eh...akak jaga baby ye?" selepas melihat ada 3 orang budak berderet tidur macam kat asrama...

"Tak lah...tu anak-anak akak.." masing-masing tergelak meleret.


Ini aktiviti kakak mengaji Iqra'

























Kakak Aliyah sempat berposing sebelum bertolak ke surau. Di surau, setiap malam Jumaat ada bacaan Yasin.
























Abang Muaz pulak tak sudah-sudah nak tembak cicak. Pantang jumpa cicak, mesti sibuk dia mencari getah untuk melastiknya. Bila cicak kat rumah tu menyorok, Abang Muaz pun practise skill melastik dengan melastik botol...




















Ok, sedia CICAk!!!!!!!!
1, 2, 3......plappppp!!!!! Tapi, setakat ni selamat lagi si cicak-cicak kat rumah tu...masih belum ada lagi yang terkena lastik Abdullah Muaz.



















Si adik Aisyah juga tidak ketinggalan untuk sama-sama join abang dan kakak untuk bermain. Mana aci kakak pakai tudung Aisyah tak pakai....(Aci kat India la...!! - macam kata Upin)















0 comments: