pohonhijau.com

Ukhuwwah Fillah, Mahabbah Lillah

Kuih Kaswi


Hmmm....ni tengah tunggu kuih kaswi masak....entah pukul berapa nak masaknya...baru letak atas dapur dalam pukul 5.30...ingat nak bawak minum petang bersama atuknya, wan, dan acik-acik Aliyah ngan Muaz kat rumah wan...Aliyah dengan Muaz duk rumah wannya dari pagi tadi. 

Asal abi bersiap-siap nak pergi kerja, pasti mereka berdua itu asyik ikut sahaja langkah abinya ke mana sahaja abi pergi..bersikat rambut, pakai stoking, isi air dalam tupperware...lepas tu salam ummi dan cium ummi. Abi buka je pintu, mereka dah pun meluru ke pintu kereta....buka pintu kereta dan dah naik ke dalam pun....Nasib baik cuti sekolah ni wan nya pun turut cuti...bolehla main dengan cucu-cucu Sg. Merab. Cucu lain jauh duk Johor...Sumaiyah, Najihah dan Aiman. Nak menumpang kasih cucu yang dua orang ni lah....Aliyah dan Muaz......





0 comments: