pohonhijau.com

Ukhuwwah Fillah, Mahabbah Lillah

Kopi Kapal Api



Entah kenapa hari ni teringin sangat nak minum kopi cap kapal api pulak tu...bila dicium sahaja kopi, aroma kopinya wahhhh sangat harum dan menyegarkan...begitu juga bau gula...sedap betul...pelik kan?...Macam-macam....

Sementara Aliyah dengan Muaz tu tidur, aku pun buat la "mai secawan"...slurrpppp wah...segarnya....sewdap betullll!! Aliyah bangun je, dia terus ke dapur...dia tanya "Ummi masak apa?" "Ayam goreng..." dia pun buka tudung saji, ada tempe goreng...dia pun makan tempe bersama roti...roti inti tempe (ini menu baru la pulak..)....habis tempe dia makan pulak tu...tak sempat Muaz nak rasa...bila ummi tanya sedap ke Kak Long? "Sedap ummi" jawabnya...


Terhibur sikit hati ni minum kopi sambil menunggu van Skynet tu....


0 comments: